Ook deze zomer kunt u op 4 zondagen uw kunsthart ophalen tijdens onze vijfde zomerexpositie. Voor een periode van vier weken opent de monumentale Gehoorzaal in Den Dolder haar deuren om een unieke tentoonstelling te presenteren met een scala aan disciplines , variërend van mozaïek, schilderkunst en beeldhouwen tot fotografie en textiel.

P’Arts Galerie de Gehoorzaal is gedurende de periode  26 juli tot en met 18 augustus  een omgeving waar kunstwerken centraal staan.

Dit alles in de bosrijke omgeving van de Willem Arntsz Hoeve. Met de ruime parkeergelegenheid goed te combineren met een wandeling over dit historisch terrein of als startpunt van een fraaie fietsroute.

Erg blij zijn we dat dit jaar op onze grote  gastenwand de zeer fraaie en originele kunstwerken van kunstenaars van de Stichting Reinaerde te bewonderen zijn.  Vanuit Atelier  ’t RONDEEL in Wijk bij Duurstede. Een atelier voor de kunstenaars met een verstandelijke beperking.

Wij nodigen u uit om de Gehoorzaal in Den Dolder te bezoeken. De expositie wordt feestelijk geopend op vrijdag 26 juli van 13.00 uur tot 16.00 uur.

Wethouder van Cultuur Laura Hoogstraten zal om 14:00 uur het officiële het startsein geven voor deze verrassende expositie.

De  opening wordt omlijst met levendige muziek uit Mexico  door het Trio ZORZAL  uit Den Haag.  Deze professionele muzikanten vertolken met hun traditionele instrumenten en stem de rijkdom van de Mexicaanse cultuur: mythes, legendes, verhalen en ritmes gegrond in de hartslag van moeder natuur.

Op de zondagen is de galerie open van 12.00 uur tot 17.00 uur. Entree gratis.

P’Arts kunstenaars : Reint Derksen, Liz van Munster, Peter de Keijzer,  Elzelien Jansen, Ada de Groot, Hans Doortmont, Marga Damman: info Kunstenaars (stichtingparts.nl)

Meer info over onze gastkunstenaars van dit jaar: Outsider art galerie, atelier en kunstuitleen ’t Rondeel – ’t Rondeel